Chauffeur: Jb. Zijp Pers.nr.: 099956
Purmerend, dinsdag 19 juni 2007.
Dienst V 1115 07.21 – 15.39.
Bus 7918.
Bij binnenkomst, einde dienst, bus gestald op spoor 8.
Gemeld bij uitruk en daar werd ik verzocht bij Assistent Vestigingsmanager Ewald lang te komen.
Gemeld bij Ewald, hij vroeg mij; “Heb jij vanmorgen, bij aanvang dienst, je bus nagelopen”?
Mijn antwoord was “neen”.
Hij vervolgde: “ Wij zijn n.l. gebeld door een college, die achter je gereden heeft langs de Nieuwe Leeuwarderweg, te Amsterdam en gezien heeft dat je drie keer de vangrail geraakt hebt”.
Wij zijn toen met z’n tweeën bij de bus 7918 gaan kijken en rechts achteraan, onder het laatste zijlichtje/reflector zat een plek ter grote van 8×10 cm schade.
Ik had dat gedaan en moest hiervoor schadeformulieren invullen, aldus Ewald.
Ik zelf zeg, dat ik deze schade niet veroorzaakt heb.
Deze formulieren heb ik op 21 juni 2007 ingevuld en bij Ewald ingeleverd.
Ik heb Ewald toen een paar vragen gesteld nl.: Wie heeft er gebeld, waar precies en hoe laat is het gebeurd? Hij antwoorden daarop wat ontwijkend.
Wie er gebeld had, maakte niet uit, tijdstip heeft hij niet gezegd en plaats was de Nieuwe Leeuwarderweg en dat is een ruim begrip van + 5 km.
Nadat ik de formulieren ingeleverd had werd ik door Assistent Vestigingsmanager
Rob ook al aangesproken of ik deze formulieren al ingeleverd had.
Ik heb de dagen daarna op dit traject alle vangrail nagekeken op groene verf, want dat was er af bij bus 7918, echter geen sporen gevonden.
Er was mij wel opgevallen dat de schade, hier boven genoemd, erg laag zat voor een eventueel contact met een vangrail. Een overleg met een collega, die op 22 juni 2007 met mij mee reed naar Amsterdam, leverde het zelfde resultaat op, dat deze schade niet door een aanraking met een vangrail veroorzaakt was.
Op 25 juni ontving ik per post een schrijven waarin mij medegedeeld werd dat de schade hier boven genoemd, mij aangerekend werd en in mijn dossier zou worden opgenomen.
Ik ben wat onderzoekjes gaan doen, een aantal foto’s gemaakt van de 7918, met rolmaat er bij en vervolgens naar Amsterdam, om de vangrail te fotograferen.
Op de foto’s van de 7918 zit de schade, als hier boven genoemd, tussen de 60 en 65 cm, gemeten van af het wegdek.
Bij de vangrail zit deze afstand ver onder het bovenste vierkant.
Mijn conclusie is dat de schade niet door de aanraking met de vangrail is gekomen.
Op 3 juli jl. heb ik een gesprek gehad met assistent vestigingsmanager Rob over de foto”,
hij heeft ze gezien en verklaarde er nog mee bezig te zijn.
Op 11 juli jl. werd ik om 08.30 door Rob gevraagd even binnen te komen in zijn kantoor,
hij was daar samen met Ewald.
Hij vertelden dat zij de vorige dag, de chauffeur gesproken hadden die hun gebeld had.
De plaats delict was gewijzigd het was niet langs de Leeuwarderweg te Amsterdam, maar aan de Jaagweg te Purmerend. Waarschijnlijk verkeerd verstaan, was zijn enige commentaar.
Om precies te zijn bij de versmalling, waar de Verzetslaan op de Jaagweg uitkomt, thv. McDonald’s.
Ik heb gezegd, “Dat scheelt nog al een eindje, ik ga weer foto’s maken”.
De foto’s heb ik 12 juli gemaakt en er bij gezet.
Er blijven nog steeds een aantal vragen open:
Wie heeft het gezien? Waarom is deze persoon niet even bij mij langs gekomen?
Hoe laat is het gebeurd?
Hoe komt het dat deze schade in èèn week is afgehandeld is, 19 juni geconstateerd en 25 juni be(ver)oordeeld, terwijl er schades van enkele maanden tot een halfjaar terug, ik nog niets van vernomen heb?
Ik stuur dit document naar verschillende personen en hoop dat er goed notitie van genomen word.
Ik vertrouw er op dat er nog eens serieus naar gekeken word.
Ik wacht Uw reactie af.
Jaap Zijp.
Ps. Ik ben enkele dagen later geconfronteerd met de chauffeur die het gemeld heeft.
Deze chauffeur neem ik niets kwalijk, hij heeft gehandeld zo als het hoort,
ik heb hem wel gezegd een volgende keer ook even aan mij te melden.
Ongeveer een week nadat ik dit rapport, naar 9 personen verzonden heb, is er slechts èèn persoon, die er met mij over gesproken heeft en mij vertelde dat èèn van zijn collega er op terug zou komen en het af zou handelen.
Het is nu 12 september en ik heb nog niets gehoord?
Op 13 september heb ik aan vestigingsmanager Dick gevraagd of ik nog uitslag krijg over het toegezonden rapport. Hij antwoorde: “Ik dacht dat dit al afgehandeld was”.
Waarop ik zei: “Voor de Ass. vestigingsmanagers wel, dat was na 5 dagen al rond,
maar voor mij niet! Hij zou er nog op terug komen.
Op 25 september jl. heb ik een gesprek gehad met vestigingsmanager Dick, deze had zelf metingen verricht op de plaats des onheil. Hij had ook navraag gedaan bij de chauffeur die het gezien had en was daarna tot de conclusie gekomen dat het allemaal terecht was en hij geen reden zag om het terug te draaien.
Einde verhaal!